پرسونال برندینگ برای معماران

نکات مهم درباره پرسونال برندینگ برای معماران

اغلب افراد تصور می‌کنند که پرسونال برندینگ برای معماران فقط برای معرفی و‌ تبلیغ تصویری مورد استفاده قرار‌می‌گیرد. اما در واقعیت این‌گونه نیست و‌ از موارد مختلفی برخوردار است. امروزه تقریبا هرچیزی می‌تواند به تنهایی یک برند باشد. یک برند کوچک شخصی می‌تواند مانند برندهای تجاری بزرگ در دنیا درآمد خوبی کسب کند.

اما نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ در هر زمینه‌ای با برندینگ تجاری تفاوت‌هایی دارد.  به طور کلی برای انجام پرسونال برندینگ و درست کردن تبلیغات شخصی گاهی باید صبور باشید و مقداری هزینه کنید تا بتوانید برند قدرتمند خود را بسازید. در این مطلب قصد داریم درباره پرسونال برندینگ برای سازندگان برند صحبت کنیم و به این سؤال که چرا برندسازی یا پرسونال برندینگ مهم است پاسخ دهیم. بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ چیست؟

برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ به تعریف سختی نیاز ندارد. گاهی اوقات از یک کسب و کار کوچک یا یک محصول برندی می‌‌سازیم که شناخته شده است و علاوه بر آن در بین مخاطبان اعتبار زیادی دارد. در این صورت از آن محصول به عنوان یک نام تجاری شناخته شده و مطمئن یاد می‌کنند. برندسازی شخصی نیز دقیقا همین‌گونه انجام می‌شود. در پرسونال برندینگ شما اغلب بر روی خودتان تمرکز می‌کنید و موضوع بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید پیشرفت کردن  و ارتقای خودتان است.

در پرسونال برندینگ برای معماران این نام خود شما است که به عنوان برند می‌درخشد و در بین مشتریان اعتبار کامل را کسب می‌کند. همچنین برندسازی شخصی موجب می‌شود تا مانند برندسازی تجاری درآمد شما از نام و اعتبار برندتان باشد. با کمک برندسازی شخصی می‌توانید بر روی ذهنیت مخاطبان تاثیر بگذارید و آن‌ها را هدایت کنید. در ادامه با اهمیت پرسونال برندینگ برای معماران آشنا می‌شوید.

اهمیت پرسونال برندینگ در کسب و کارها

ممکن است با خود برسید برندسازی شخصی چه اهمیتی دارد و اصلا چرا باید از اسم و رسم خود یک برند شخصی معروف و‌ معتبر ایجاد کنیم. همان‌طور که گفته شد پرسونال برندینگ نیز مانند برندسازی تجاری از نام یک محصول یا یک برند استفاده می‌کند. هنگامی که برند یا نام شما در بازار شناخته شد، مخاطبان زیادی به سراغتان می‌آیند و از محصولات و خدمات شما خرید می‌کنند.

این فرایند باعث می‌شود تا فرصت‌های بهتری پیش روی شما قرار بگیرد و باعث دیده شدن بیشتر کار شما شود. در نهایت نیز می‌توانید سود بیشتری کسب کنید. در حیطه برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ برای معماران نیز این موضوع صدق می‌کند. به صورت کلی پرسونال برندینگ برای شما این امکان را فراهم می‌آورد تا با شناخت بهتر و بیشتر خود بتوانید خودتان را به عنوان یک برند معروف و معتبر به مردم معرفی کنید. ضمن اینکه امروزه با پیشرفت تکنولوژی راه‌های ارتباطات و شبکه‌سازی افزایش یافته و با این شرایط نفوذ بهتری از روی مخاطبان خود خواهید داشت.

علت اهمیت پرسونال برندینگ برای معماران چیست؟

در هر کسب و کاری برندینگ جایگاه ویژه‌ای دارد. در واقع در این زمینه تفاوتی ندارد که شما صاحب یک شرکت تازه تأسیس معماری هستید یا صاحب یک فروشگاه زنجیره‌ای بسیار بزرگ، در هر صورت برندسازی شخصی می‌تواند کمک بسیار بزرگی در کسب و کار شما در بازار باشد. با در نظر گرفتن این موضوع که امروزه بازاریابی به صورت مجازی و تبلیغات گسترده در فضای مجازی بسیار افزایش یافته است، شاهد استقبال زیاد کاربران از محتواهای بصری هستیم.

برندینگ شخصی یا پرسونال برندینگ برای معماران در واقع همان تصویر و ویژگی‌های یک برند معماری گفته می‌شود که در بین مردم شناخته شده است و ویژگی‌های آن در ذهن آن‌ها نیز نقش بسته است. ایجاد یک برند شخصی موجب می‌شود تا مردم از شما  انتظاراتی داشته باشند. این انتظارات ممکن است شامل داشتن مهارت‌های مختلف، شخصیت خوب، رفتار خوب و میزان تجربه باشد. درواقع با کمک برندسازی شخصی داستان موفقیت برند شما و راه اندازی کسب و کارتان متفاوت می‌شود. لازم به ذکر است که هر چه قدر در این زمینه قوی‌تر و با اعتماد به نفس‌تر عمل کنید موفقیت بیشتری نیز کسب خواهید کرد.

برندسازی در معماری چگونه انجام می‌شود؟

پرسونال برندینگ برای معماران را می‌توان در دو بخش تعریف کرد. قسمت اول برندسازی شخصی و قسمت دوم برندسازی سازمانی است.

معرفی برند شخصی (برند فردی) به شما کمک می‌کند تا در ذهن مخاطب باقی بمانید. به طور کلی نام و نام خانوادگی صاحب برند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر قصد ساخت برند شخصی را دارید توصیه می‌شود حتما از لوگو، رنگ‌های مؤثر، شعار مناسب، ست اداری و … طراحی استفاده کنی. علاوه بر این موارد بهتر است در بیزینس کارت برند خود تصویر معمار روی کارت قرار داشته باشد. همچنین بر روی ست اداری که شامل سربرگ، دفتر، تقویم و … است نیز عکس معمار گذاشته شود. بهتر است برای تبلیغات و برندینگ از یک تصویر در جاهای مختلف استفاده نکنید.

در قسمت دوم که همان برندسازی سازمانی است نام برند اهمیت دارد. به طور کلی و طبق آمار به دست آمده آن دسته از اسامی که در آن‌ها حروف الف یا سین وجود داشته باشد، ماندگاری بیشتری نسبت به سایر حروف در ذهن مخاطبان دارند. همچنین تحقیقات ثابت کرده است که هرچه نام برند مجهول‌تر باشد در ذهن مردم ماندگارتر خواهد بود. بنابراین یک اصل مهم در برندسازی سازمانی، انتخاب نام متناسب با برند است. این قسمت از پرسونال برندینگ برای معماران نیز مثل برندسازی شخصی به طراحی، شعار، لوگو، تایپوگرافی فارسی و انگلیسی و… نیازمند است. علاوه بر آن همان‌طور که گفته شد داشتن ست اداری که شامل سربرگ، پاکت و … می‌شود، برای ایجاد برند سازمانی ضروری است.

فواید پرسونال برندینگ برای سرمایه گذاران چیست؟

یک برند شخصی معتبر همانند یک برند تجاری قدرتمند و بزرگ اهمیت دارد. با استفاده از پرسونال برندینگ برای معماران می‌توانید مزایای زیر را کسب کنید:

کسب درآمد از برند شخصی

شاید کسب درآمد در برندسازی شخصی اولین هدف به شمار نرود، اما قطعا جزو مهمترین اهداف است. با داشتن یک برند شخصی قدرتمند از طریق اعتباری که نزد مردم دارید کسب درآمد می‌کنید و در نتیجه هرچه قدر برند پیشرفت بهتر و قدرتمندتری داشته باشد درآمد بیشتری نیز خواهید داشت. برندسازی شخصی به شما کمک می‌کند تا در طول روز فرصت‌های بیشتری برای شما قرار بگیرد.

زندگی هدفمند

داشتن اهداف مختلف در زندگی بسیار خوب است. با پرسونال برندینگ خوب می‌توانید هر روز زندگی هدفمندی را تجربه کنید. نه‌تنها برای کل روز برنامه خاصی دارید، بلکه تمام سعی خود را می‌کنید تا با برنامه‌ریزی مشخص به اهداف بزرگ خود برسید. ضمن اینکه همیشه در راستای ارتقای خودتان، تقویت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف خود اقدام می‌کنید.

چند نکته مهم برای راه‌اندازی برندینگ

در ایجاد یک برند و توسعه آن نکات مهمی وجود دارد که باید حتما رعایت شود. در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شوید.

جذب کردن مخاطبان

همان‌طور که گفتیم داشتن یکی برند شخصی معتبر باعث می‌شود هر روز مخاطبان بیشتری به سمت شما بیایند. همین مسئله کمک می‌کند تا اعتبار شما در بین مردم افزایش چشم‌گیری پیدا کند و به این ترتیب برای مشتریان خود الهام‌بخش می‌شوید. معمولا شناخت مخاطب در زمینه پرسونال برندینگ برای معماران اهمیت بسیار زیادی دارد؛ بنابراین بهتر است از مخاطبان خود شناخت نسبی داشته باشید و بررسی کنید این افراد از چه طریق به شما دسترسی دارند.

تولید محتوای کاربردی

بهتر است برای برند خود بهترین محتوا را تولید کنید. این‌گونه با گذشت زمان خودتان را کم کم به یک منبع معروف و معتبر تبدیل می‌کنید تا مخاطبانتان راحت‌تر بتوانند محتوای موردنظر خود را پیدا کنند. تولید محتوای جذاب و دائمی کمک می‌کند تا برند شما در ذهن مردم ثبت شود.

پرسونال برندینگ و بازاریابی

شاید با خود فکر کنید که در برند شخصی نیازی به بازاریابی ندارد، اما کاملاً اشتباه می‌کنید. ما در این مطلب از برند شخصی صحبت کردیم و گفتیم که برندسازی شخصی مانند برندسازی تجاری است و  بازاریابی و تبلیغات قدرتمند‌تری برای آن لازم است. در حال حاضر برای تبلیغات با هزینه کم می‌توانید از طریق روش‌هایی رایگان مانند شبکه‌سازی، راه‌اندازی وب‌سایت، انتشار محتوا باکیفیت استفاده کنید؛ یا از روش‌های پولی مانند گوگل ادز، تبلیغات کلیکی، محتوا سئو، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و… بهره‌مند شوید.

سایر موارد

در برندینگ هرگز جزئیات کوچک را فراموش نکنید. یک برند معماری باید به جزئیاتی مثل قرار دادن شکلات روی میز، درجه حرارت مناسب برای فضا، قرار دادن لیوان و آب معدنی، موزیک مناسب و … دقت داشته باشد. حتی می‌توانید بر روی وسایل دفتر خود نام برند خود را درج کنید تا در ذهن مخاطبان تاثیر مثبت بگذارد.

کلام آخر

همان‌طور که گفته شد برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ برای معماران (Personal Branding) به اندازه برندسازی تجاری اهمیت زیادی دارد. در برندسازی شخصی یا همان پرسونال برندینگ  شما به طور کامل روی خودتان، نقاط قوت، نقاط ضعف، وجه تمایزها و ارتقای شخصیم تلاش کنید. همچنین سعی کنید با افزایش دائمی اعتبار خود افراد جدیدی را به عنوان مخاطب بیشتری جذب کنید. جذب بیشتر مخاطب از طریق پرسونال برندینگ با نوید طاهری باعث می‌شود تا درآمدزایی بهتر و بیشتری از این راه داشته باشید. به طور کلی باید حواستان جمع باشد که خودِ واقعی‌تان باشید و کاملا صادقانه باعث افزایش اعتبار و ارزش کسب و کار خود شوید. به این ترتیب می‌توانید برای مخاطبان خود به یک برند معتبر و مورد اعتماد تبدیل شوید.

کلمه کلیدی: پرسونال برندینگ برای معماران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *